План

проведення засідань методичної ради

Сердюківської  ЗОШ І-ІІ ст.

І 
ВСТУП
 

Аналіз роботи за 2017-2018 н.р. 

Методична рада протягом 2017-2018 року працювала над єдиною методичною проблемою «Пошук ефективних методик навчання і виховання з урахуванням специфіки сільської школи». Педагогічний колектив, вирішуючи поставлену проблему, в своїй діяльності керувався законами «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до законів України», працював над реалізацією  Концепції  з національно-патріотичного виховання дітей та молоді , виховуючи свідомого громадянина України. З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, у  школі працюють методичні структури: 

Методична рада (кер. Ляшенко Н.Т.) : - МО учителів початкових класів (кер. Кочугура І.Х.);   -МО класних керівників
(кер. Щербакова Н.М.) 

  • Психолого-педагогічний семінар (кер. Григор’єва А.В.) 

        З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі була
    створена методична рада, до складу якої ввійшли  заступник директора з навчально-виховної роботи, керівники шкільних
    методичних об’єднань,психолог.
     Протягом року на засіданнях
    методичної ради обговорювалися такі питання:

  • підведення підсумків
    роботи над науково-методичною проблемою «Пошук ефективних методик навчання і
    виховання з урахуванням специфіки сільської школи»;

  • організація
    науково-дослідницької роботи  учнів у 2017-2018 н.р.;

  • про сучасні
    педагогічні технології як основу удосконалення навчально-виховного процесу.
    Організація взаємовідвідування уроків;

  • підготовка та
    проведення педагогічної ради школи «Адаптуюча педагогіка; робота з дітьми
    різних категорій»;

  • критерії оцінки
    творчої активності та професійної компетентності педагога;

  • дозування домашніх
    завдань з навчальних предметів;

  • про проведення
    діагностики утруднень вчителів в організації навчально-виховного процесу;

  • аналіз результативності
    виступу учнів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін
    навчального плану;

  • про ефективність
    методичної роботи за навчальний рік.  

        Методична рада школи постійно здійснювала  контроль за роботою МО класних керівників, МО вчителів початкових класів, неодноразово проводилось діагностування вчителів. Щосеместру проводились педагогічні ради. Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, загальношкільних семінарів, інших методичних заходів. На засіданнях методичної ради розглядалися матеріали ППД з досвіду роботи вчителів школи. 

        Поряд з колективними й груповими формами методичної роботи в школі особливої актуальності набуває індивідуальна
    робота педагогів і адміністрації, тому важливо, що педагоги працюють над індивідуальними  науково-методичними темами, які підпорядковані  загальній проблемі школи. З метою запровадження інноваційних технологій  адміністрація
    школи  ознайомлюють педагогів із інноваціями, спрямовують їх на впровадження, розвиток педагогічної творчості. Адміністрація школи реалізує можливості для творчої самореалізації педпрацівників під час таких нестандартних форм методичної роботи як, наприклад,  педагогічна дискусія «Методична культура вчителя. Як її формувати?», активізує пізнавальну діяльність педагогів у ділових іграх, формує навички під час тренінгів, відточує педагогічну техніку під час підготовки та відвідування уроків у рамках панорами творчих уроків. Учителі володіють навичками самоаналізу своїх та аналізу відвіданих уроків, адміністрація ж має різні схеми та здійснює аналіз відповідно до різних цілей. Педагоги школи є активними учасниками районних  методичних  заходів,семінарах, конференціях в обласних Інтернет-конференціях, отримували сертифікати Ляшенко І.М., Щербакова Н.М.; Подяку за участь у конкурсі Ліги старшокласників «Легенди, міфи, притчі рідного краю», Диплом за участь в обласному етапі військово-патріотичного конкурсу. Щопонеділка проводились методичні оперативки, раз у місяць наради при заступнику, організовувалось вивчення стану викладання української мови, основ здоров’я, фізичної культури, географії, системи роботи  вчительків Панчук Д.В, Щербакової Н.М. Поряд з цим 8 учнів школи взяли участь в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.

       Один із напрямків роботи методичного кабінету - створення картотеки, узагальнення та презентація матеріалів з досвіду роботи вчителів школи. Протягом року у методичному кабінеті школи продовжувалася робота щодо поповнення  анотованого каталогу  узагальнених  матеріалів з досвіду роботи вчителів школи, систематизувалися тематичні папки з різних напрямків роботи. З боку методичного кабінету надавалася допомога вчителям, які навчалися на курсах підвищення кваліфікації, проводилося індивідуальне консультування педагогів.

    Завдання на 2018-2019 н.р.:

  • методичному кабінету необхідно  сприяти залученню педагогів навчального закладу, учнів до науково-дослідницької роботи в  МАН;  продовжувати роботу щодо впровадження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, вивчення та узагальнення ППД; активізувати роботу педагогів щодо оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями,  сприяти поширенню педагогічного досвіду вчителів школи у фахових виданнях;  працювати над застосуванням ефективних форм організації методичної роботи вчителів-предметників; надавати методичну допомогу педагогам.

    Протягом 2016-2017 н.р. було організовано роботу 4 методичних об’єднань вчителів початкових класів,  вчителів-предметників,  затверджено плани роботи, науково-методичні проблеми, над якими працювали ШМО, визначено керівників з числа досвідчених
педагогів.
 Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, схвалення завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання.

Найбільш результативними та якісно проведеними засіданнями є такі:

  • Вивчення основних
    напрямків методичної роботи на 2017-2018 н.р.:

  • Новий Державний стандарт
    початкової освіти. Акція «Дай руку, першокласнику»;

  • Особистісно
    зорієнтоване навчання як умова успішної співпраці з дітьми;

  • Нові орієнтири в
    освіті початкової ланки;

  • Єдність вимог сімї і школи в організації навчально-виховного процесу молодших школярів;

  • «Нові технології у
    викладанні предметів природничого циклу. Технологія розвитку критичного
    мислення»;

  • Система профілактики
    правопорушень дітей та підлітків на основі гуманізації сучасної школи;

  • Спільна робота
    громадськості, школи і сім
    ’ї у становленні особистості школяра;

  • Диференціація та
    індивідуалізація виховання – необхідна умова розкриття творчої індивідуальності
    особистості;

        Згідно з річним планом роботи протягом року проведено предметні декади, тижні. Було складено плани заходів у рамках тижнів, учителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями. На належному науково-методичному рівні проведено тижні англійської  мови , української мови та літератури, історії, декада математики, фізики,  тиждень фізичного виховання, місячник довкілля, а також заходи в рамках тижнів. Під час місячника, декад, тижнів було проведено 34 відкритих уроки та заходи. Найбільш результативні та якісно проведені такі уроки, заходи: урок математики  «Письмове додавання. Двоцифрових чисел. Творча робота над задачею»(вчитель Панчук Д.В.), урок читання «Людина починається з добра» (вчитель Недоступ Л.А.), урок  математики «Ділення раціональних чисел» (вчитель Ляшенко С.І.), урок української мови «Складнопідрядні речення з кількома підрядними (вчитель Ляшенко Н.Т.), урок світової літератури «Одраз Діка Сенда – п’ятнадцятирічного капітана. Характеристика героя» (вчитель Ляшенко І.М.), урок географії «Озеро Євразії. Зміна стану водойм під впливом господарської діяльності» (вчитель Медведенко Н.П.), урок біології «Лишайники» (вчитель Щербакова Н.М.), урок англійської мови «Великобританія» (вчитель Ляшенко І.Ю.), урок історії «Утворення Єгипетської держави» (вчитель  Луценко А.В..),урок математики «Задачі на зведення до одиниці» (вчитель Кочугура І.Х.), родинне свято «Моя сім’я, моя родина» (вчитель Недоступ Л.А.), година спілкування «Я-Людина» (вчитель Ляшенко С.І.), святкове дійство «Казка двері відчиняє» (вчитель Кочугура і.Х.), родинне свято «Поклін батькам» (вчитель КочугураІ.Х.), круглий стіл «Права і закони у твоєму житті» (вчитель Щербакова Н.М.), святкове дійство «Сильні, сміливі, надійні» (вчитель Панчук Д.В.). Необхідно покращувати рівень підготовки позаурочних заходів з іноземної мови, трудового навчання, образотворчого мистецтва, проводити індивідуальну роботу з окремими педагогічними працівниками щодо участі у методичній роботі на рівні школи, району.

        На засіданні методичної ради школи 03.06.2018р. керівники ШМО звітували про роботу протягом року. В цілому роботу ШМО протягом 2017-2018 н.р. можна оцінювати задовільно.

        У 2018-2019 н.р. ШМО необхідно чітко спланувати роботу з обдарованими дітьми, працювати над підвищенням рівня якості знань учнів, підвищувати якість підготовки учнів до олімпіад з біології, англійської мови,  хімії, історії, української  мови та літератури,правознавства, активніше залучати учнів до участі в інтелектуальних конкурсах, урізноманітнювати форми проведення засідань методичних об’єднань. На початок 2017-2018 н.р. якісний склад педагогічного колективу становив:
    спеціаліст вищої категорії – 3, що складає 27

    спеціаліст І категорії – 3, що складає 27

    спеціаліст ІІ категорії – 3 , що складає 27

    спеціаліст – 2 , що складає 9

    2 педагоги школи мають звання «Вчитель-методист», 1 "старший учитель".

        Протягом року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, участі у роботі шкільних, районних семінарах, навчання на курсах післядипломної освіти, а також в рамках атестації.  2 педагоги школи пройшли курси підвищення кваліфікаці.  Відповідно до навчального плану роботи школи за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано вивчення курсів за вибором «Живи за правилами», «Моя Черкащина»;
    організовано  роботу гуртків, до участі в яких залучено здібних школярів. На заняттях учні поглиблено опрацьовували навчальний матеріал з предметів, розв’язували олімпіадні завдання, розвивали творчі здібності.
    Отже, слід зазначити, що методична робота у 2017-2018 н.р. проводилася на достатньому рівні.

      В 2018-2019 н.р. методична робота буде і далі направлена на підвищення фахової майстерності вчителів і реалізацію проблемного питання. Продовжити роботу по поповненню кабінету методичною літературою, передплатити фахові видання на 2019 рік. Обмінюватися досвідом, взаємовідвідувати уроки, готувати виступи на МО. Вивчати та впроваджувати передовий педагогічний досвід кращих вчителів школи, району, області, України

  • РАДА МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ 
    Голова ради:  Ляшенко Н.Т.– керівник методичної ради  Склад ради:  Ляшенко І.М.. – вчитель вищої категорії, Ляшенко С.І. – вчитель-методист, Щербакова Н.М.- вчитель біології , Малько Н.П.,  Недоступ Л.А., Кочугура І.Х., Жулінська Л.І., Новохатько Б.О.