РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНСТЬ ЗАКЛАДУ

Аналіз роботи школи

за 2016-2017 навчальний рік та завдання на новий 2017-2018 навчальний рік

Розділ 1. Заходи щодо забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти

      Сердюківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів  Смілянської  районної ради  Черкаської області  протягом 2016-2017 навчального року працювала  над реалізацією  Конституції України, Указів Президента України , Законів України  «Про освіту», «Про загальну  середню освіту», Положення про  загальноосвітній навчальний заклад, наказів та листів МОН України, департаменту освіти і науки Черкаської ОДА, відділу освіти Смілянсьої РДА , перспективного та річного планів роботи школи, Статуту та правил внутрішнього трудового розпорядку.

На початок навчального року в закладі навчалося учнів :

  • в школі І ступеня навчалося  19 учнів у 4 класах;
  • в школі ІІ  ступеня навчалося  19 учнів у  5  класах;
  • Із 1 вересня минулого року по 26 травня  цього ро­ку із закладу вибуло 2 учні, прибуло – 1 учениця

Таким чином, у  школі  навчалося  38 учні, середня наповнюваність класів складала  4,3 учнів.

У мікрорайоні школи мешкають на 01.09.2016 р. 53 дітей, з них 48 - шкільного віку. 39 - навчаються в нашій школі, 9  навчаються в інших навчальних закладах.

Першокласників  зараховано  5 учнів, відві­дували дошкільну установу  5 дітей.

Колективом школи вжито заходів щодо збереження контингенту учнів:

  • контроль за відвідуванням занять;
  • індивідуальна робота з учнями та батьками;
  • робота Ради профілактики правопорушень  тощо.

У школі протягом років діє система обліку відвідування учнями занять. Щоденно педагог-організатор,  разом з класними керівниками наприкінці  першого уроку збирає дані про відсутніх учнів у школі, уточнює причини відсутності та заповнює шкільну книгу відвідування.

В поточному році закінчили школу І ступеня та переведені до школи ІІ ступеня  1 учень, основну школу закінчили 19 учнів, з них 3 випускників.

Проведено  моніторингові дослідження  навчальних досягнень учнів з основних предметів в 3-9 класах. Якість знань учнів у 2016-2017 навчальному році склала по початковій школі – 13 % ;  по основній школі – 18,2 %;  в загальному  по школі – 31,2%.

Розділ 2.  Створення умов для варіативності навчання і вжиті заходи щодо впровадження інноваційних педагогічних  технологій у навчальний процес

Початкова школа забезпечує становлення особистості дитини, її інтелектуальний, соціальний, фізичний розвиток. Пріоритетом у початковій школі є розвиваючі функції.

Основна школа дає базову загальну середню освіту, що є фундаментом загальноосвітньої підготовки дітей, готує до форм подальшого навчання. 

Розділ 3.  Методична робота.

Організація методичної роботи Сердюківської ЗОШ І-ІІ ступенів ґрунтувалася на глибокому вивченні та аналізі результативності освітнього процесу, рівня професійної підготовки педагогічних кадрів, координувалася курсовою перепідготовкою та іншими формами підвищення кваліфікації.

Основними завданнями методичної роботи були:

  1. Удосконалення змісту, форм і методів навчально-виховного процесу шляхом:
  1.  здійснення постійного моніторингу показників роботи педагогічних працівників для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо вдосконалення їхньої діяльності;
  2.  забезпечення комплексного підходу до вирішення завдань загальної середньої освіти та охорони здоров’я і життя дітей, належного мінімального рівня життєвих компетентностей;
  3.  забезпечення належних умов для поступової адаптації учнів 5-х класів до навчання в школі ІІ ступеня, цілеспрямовано скоординувавши дії вчителів, їхній професіоналізм, досвідченість;
  4.  максимального забезпечення учнів закладу необхідними підручниками і навчальними посібниками;
  5.  оптимізації системи підготовки педагогічних працівників до своєчасного виявлення, підтримки та створення умов для навчання і розвитку обдарованої молоді, всебічного розвитку юної особистості з максимальним урахуванням її індивідуальних здібностей та обдарувань;
  6.  особистісно-зорієнтованого підходу до навчання і виховання учнів;
  7.  впровадження елементів експерименту та широкого втілення сучасних освітніх технологій ;
  8.  спрямування зусиль на створення умов для набуття кожним учителем умінь та навичок використання сучасних навчальних комп’ютерних комплексів у навчальному процесі;
  9.  вивчення, узагальнення та впровадження кращого педагогічного досвіду.
    1. Удосконалення системи національного виховання учнівської молоді утвердження учнівського самоврядування як необхідної форми громадянського виховання: удосконалення системи позанавчальної діяльності школярів.
    2. Реалізація змісту нових освітніх стандартів.
    3. Формування інформаційно - навчального середовища .
    4. Впровадження сучасних інформаційно - комунікаційних технологій в навчально-виховний процес.
    5. Розвиток творчої активності педагогів: підвищення кваліфікаційного та професіонального рівня, компетентності, духовності та відповідальності педагогів за результати своєї праці, вироблення системи стимулів для підвищення фахової майстерності педагогів та ефективності їх роботи.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено структуру та форми методичної роботи. Шкільні методичні об’єднання працювали згідно планів.

Організовано  роботу вчителів школи над науково-методичною темою «Оптимальне поєднання традиційних та інтерактивних технологій навчання, їх вплив на підвищення результативності навчально-виховного процесу».

             Протягом 2016-2017 навчального року на засіданнях методичної ради (кер. Ляшенко Н.Т.) обговорювалися такі питання:

  • обговорення та затвердження плану роботи методичної ради на 2016-2017 н.р.;
  • погодження планів роботи шкільних методичних об’єднань та творчих груп;
  • про початок роботи колективу над науково-методичною темою на 2016-2021 роки;
  • про організацію курсової перепідготовки та атестації;
  • про організацію роботи зі здібними й обдарованими дітьми;
  • підвищення рівня активно-творчого потенціалу педагогів через удосконалення навчально-виховного процесу;
  • організація взаємовідвідування відкритих уроків;
  • особистісне й професійне зростання педагога як умова розвитку школи життєвої компетентності;
  • підсумки проведення І етапу Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад;
  • про хід атестації;
  • про модернізацію науково-методичної роботи;
  • головні критерії в оцінці уроку з використанням сучасних освітніх технологій;
  • про моніторинг знань з основних предметів.

       У школі  було організовано роботу 2 методичних об’єднань:  учителів початкових класів,  класних керівників.  Шкільними методичними  об’єднаннями проводилась робота згідно складених планів на початок навчального року. Кожною методичною підструктурою протягом навчального року проведено не менше 4 засідань. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителів, удосконалення методики проведення уроків.

      Методичне об’єднання вчителів початкових класів (кер. Кочугура І.Х.) працювало над темою «Особистісно зорієнтований урок у школі І ступеня в умовах оновлення змісту і форм організації навчально-виховного процесу». На засіданнях методоб’єдння  розглянуто такі  питання:

  • обговорення та затвердження плану роботи методичної ради на 2016-2017 н.р.;
  • розгляд та затвердження календарно-тематичного планування  вчителів початкових класів;
  • опрацювання інструктивно-методичних матеріалів;
  • обговорення науково-методичної теми і шляхів її впровадження;
  • дидактичні основи активізації пізнавальної діяльності школярів;
  • шляхи подальшого підвищення активності школярів у навчанні;
  • активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках;
  • використання і складання опорних схем, робота з узагальнюючими таблицями, додатковими джерелами;
  • вивчення та впровадження сучасних освітніх технологій, інтернет-ресурсів;
  • про палітру педагогічного досвіду;
  • про розвиваюче та випереджаюче навчання;
  • про організацію і проведення державної підсумкової атестації;
  • про організацію занять з майбутніми першокласниками;
  • обговорення відкритого уроку.

     Методичне об’єднання класних керівників (кер. Щербакова Н.М.) працювало над методичною темою «Формування і розвиток компетентної, освіченої ,духовно багатої, свідомої особистості, конкурентоспроможної в сучасному житті» та розглядало такі питання:

  • визначення основних напрямків роботи на 2016-2017 н.р.;
  • погодження планів виховної роботи класних керівників та планів гурткової роботи на 2016-2017 н.р.;
  • про реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання в 2016-2017 н.р.;
  • про організацію профілактично-правової освіти на 2016-2017 н.р.;
  • робота класних керівників з питання запобігання дитячому травматизму;
  • ефективні форми і методи здійснення превентивного виховання серед дітей і молоді;
  • обов’язки та завдання класного керівника у світі сучасних вимог;
  • система роботи класного керівника з регулювання та коригування міжособистісних стосунків в учнівських колективах;
  • використання новітніх освітніх технологій;
  • формування  творчої особистості школяра;
  • громадянське виховання підлітків як соціально-педагогічна проблема;
  • презентації досвіду роботи класних керівників.

    Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо.

Одним із пріоритетних напрямків у системі освіти є актуальні проблеми навчання й виховання обдарованих дітей та юнацтва.  Надзвичайно важливо створити сприятливе освітнє середовище для всебічного розкриття та реалізації здібних та обдарованих учнів школи, яке базується на психології успіху дитини. Домінантами в нашому навчальному закладі є культ знань, успіху. Створено чітку структуру пошуку і розвитку обдарованих і здібних дітей, розроблено схему роботи з обдарованими учнями.

     Дана робота неможлива без глибокого, наукового, психологічного, педагогічного супроводу.  Тому цілком природним є залучення кращих учителів навчального закладу до роботи з обдарованими та здібними учнями.

     Учні школи брали участь у Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика - ІІІ місце у районному конкурсі.

     Також у школі ведеться цілеспрямована робота щодо створення умов для інтелектуального та духовного розвитку обдарованих дітей. Задоволення їх потреб здійснюється шляхом залучення до різних видів творчості. Робота гуртків, факультативів впливає на інтереси і здібності дитини, а також на формування творчої особистості. В 2016-2017 навчальному році в школі працювали футбольна та волейбольна секції, безкоштовні гуртки: бісероплетіння,  «Палітурна справа», «Чарівний клубок», комп’ютерний, «Умілі руки» . 

     Основний критерій визначення ефективності методичної робо­ти — результативність навчально-виховного процесу.  

     За підсумками навчального року за даними класних журналів учні школи показали такий рівень досягнень. Із 38 учнів школи – учні 1   класу оцінювались вербально, це 5 учнів. Учні 2-9 класів  оцінювались за дванадцятибальною шкалою. Із  33 учнів  2-9 класів  високий рівень показали 1 учнів (2,6%),  достатній – 7 учнів (18,2%), середній рівень – 23 учнів (59,8 %), початковий рівень – 2 учнів (5,2%).  Якість знань по школі – 31,2%.

                 Педагоги школи активно залучалися до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. Вони були  керівниками шкільних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходили предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи  вчителі результативно використовували  нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчих груп, буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп’ютер, копіювальна техніка).

Було завершено роботу колективу вчителів школи з теми «Використання сучасних освітніх технологій як засіб розвитку творчого потенціалу та життєвої компетентності учня»  Під час роботи над темою робота проводилася за такими напрямками:

- упровадження  сучасних освітніх  технологій  в навчально-виховний процес;

 - розвиток потреби до самостійної пізнавальної діяльності учнів;

- особистісно-орієнтоване навчання;

- психологія особистісно орієнтованого навчання;

- навчання учнів роботи з навчальною та допоміжною літературою, іншими джерелами інформації.

      У школі активно запроваджувалися сучасні освітні  технології у навчально-виховний процес та управлінську діяльність. Адміністрація школи використовувала у своїй практичній діяльності інноваційні технології та методи: це й управлінський моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, рейтинг в оцінці роботи вчителя, нетрадиційні форми проведення педагогічних рад та нарад тощо.

Головними завданнями були :

  • вивчення, аналіз, оцінка ефективності діяльності вчителів  щодо впровадження методик з формування життєвої компетентності  школярів;
  • з’ясування проблем щодо реалізації впровадження Державних стандартів , шляхи вирішення цих проблем;
  • оцінювання  ефективності роботи шкільного методичного об’єднання вчителів школи по ключовим аспектам реалізації впровадження Державних стандартів.

        Згідно з перспективним планом вивчення стану викладання навчальних предметів у 2016-2017 н. р. було вивчено стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів  із  фізичної культури, основ здоров'я, математики, історії, правознавства.

Протягом 2016-2017 навчального року були  відвідані уроки в усіх класах, проведено класно-узагальнюючий контроль у 4,5,9 класах, моніторинг навчальних досягнень з основних предметів у 3-9 класах.

          Учителями школи  проводилися   показові уроки з метою  обміну досвідом роботи за новими навчальними   програмами та по впровадженню осучасних освітніх технологій у навчально-виховний процес.

Розділ 4.  Робота з педагогічними працівниками

            У 2016-2017 навчальному році штатними працівниками  школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Більша половина педагогів школи володіють комп'ютером. Перспектива в освіті така, що вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес із учнями. Адміністрація школи показує приклад усім вчителям - не тільки директор, а й педагог-організатор, вчителі , добре володіють навичками роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями, які наявні у комп’ютерному класі та в школі і використовуються для адміністративної роботи.

            Педагогічний колектив складається 9 особи. З них мають:

-педагогічне звання "вчитель-метолист" - 2 педпрацівники;

- педагогічне звання «старший учитель» - 1 педпрацівники;

- кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" мають - 3 педпрацівників;

- кваліфікаційну категорію "спеціаліст І категорії"- 2 педпрацівників;

- кваліфікаційну категорію "спеціаліст ІІ категорії" - 3 педпрацівники;

- кваліфікаційну категорію "спеціаліст" - 1 педпрацівники.

 Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на достатньому рівні.

Учителі школи , розуміючи вимоги  сучасного розвитку освіти, оновлювали зміст, форми і методи навчально-виховного процесу, працювали над підвищенням  фахового рівня професійної підготовки, про що свідчать результати атестації.

Курсова перепідготовка здійснювалася згідно з перспективним планом-графіком на 2016 та 2017 календарні роки.  З  метою поліпшення педагогічної майстерності у 2016-2017 н.р. курсову перепідготовку пройшли такі педагогічні працівники школи, як  Ляшенко І.М., Кочугура і.Х..  Відвідуючи курси, вони виконали роботи, в яких узагальнили матеріали за індивідуальними методичними темами, поділилися досвідом своєї роботи. Кожен учитель звітував про проходження курсів та підготовку атестаційних матеріалів на засіданні шкільних методичних об’єднань.                        

Із питань дотримання трудового законодавства педагогічними працівниками, виконання нормативних документів МОН України адміністрація закладу проводила виробничі наради, наради при директорові,  співбесіди з окремими вчителями, що дало змогу працівникам школи дотримуватися всіх пунктів внутрішнього трудового розпорядку школи, виконання навчальних програм, створення належної робочої атмосфери, здорового психологічного мікроклімату.

Розділ 5.Виховна робота в школі

Виховний процес у Сердюківській  загальноосвітній школі І-ІІ ступенів планувався і здійснювався за Програмою для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України «Основні орієнтири виховання», наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції з національно-патріотичного виховання.  Шляхи досягнення виховної мети були спрямовані на виховання учнів у контексті громадянської і загальнолюдської культури, охоплювали весь навчально-виховний процес, ґрунтувалися на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднувало інтереси особистості, суспільства і держави.

      Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів показав, що виховна робота проводилася на належному рівні згідно річного плану роботи школи. Вивчено та обговорено на засіданні педагогічної ради питання ціннісного ставлення особистості до праці.

       Протягом навчального року проводились  загальношкільні батьківські  збори на яких обговорювались  такі  питання :

- звіт голови батьківського комітету школи  про роботу в 2015-2016 н.р.;

- вибори голови батьківського комітету школи;

- проблеми адаптації учнів;

- організація харчування учнів школи в 2016-2017 н.р.;

- дозвілля учнів в позаурочний час та контроль батьків щодо перебування дітей в громадських місцях у вечірній час;

- підсумки навчально-виховної роботи за І семестр;

- проблеми патріотичного  виховання учнів;

- попередження  травматизму і правопорушень серед підлітків;

- проблеми суїцидальної поведінки дітей; підсумки навчально-виховної  роботи за ІІ семестр.

      Поряд з цим, адміністрацією школи  проводились бесіди з батьками учнів, які не відвідують школу без поважних причин, організовувались зустрічі з працівниками правоохоронних органів, індивідуальні бесіди та консультації батьків, які  мають проблеми щодо виховання дітей. Проводились соціологічні дослідження серед учнів та їхніх батьків  з приводу конфліктів у сім’ї  та суїцидальних нахилів . Організовувались та проводились  засідання ради профілактики правопорушень та засідання батьківських комітетів. Обговорювались питання  щодо складання  ДПА , надавались рекомендації щодо організації дозвілля та відпочинку школярів під час літніх канікул.

      Класними керівниками проводились індивідуальні та колективні форми роботи з батьками та учнями. Вивчались умови проживання важковиховуваних дітей, сімей, які потрапили у складні життєві обставини, дітей з багатодітних сімей. Проводились класні батьківські збори на яких обговорювались питання навчання та виховання учнів класу. Класними керівниками розроблялись методичні рекомендації з питання превентивного виховання дітей. Проводились консультації щодо подальшого працевлаштування випускників 9  класу.

       Всі учні були охоплені різними громадськими дорученнями – тимчасовими і постійними, залучені до роботи в гуртках та секціях.

       Постійно проводився контроль за відвідуванням учнями школи, рейди по перевірці ведення зошитів, щоденників, та збереженню підручників.

       У школі волонтерський рух є складовою одного із важливих напрямків громадянського виховання. Ним охоплений волонтерський загін закладу. Тому школярі беруть участь у різноманітних акціях:

 1. Участь у благодійній акції «Від серця до серця»         

2. Збір коштів на підтримку воїнів АТО.

3.Участь в акції «П’ять картоплин»

      Органи учнівського самоврядування залучаються до роботи з попередження правопорушень і злочинності. Так, силами учнівського самоврядування в листопаді 2016 року проведено акції «Ми – за здоровий спосіб життя», «Молодь проти наркоманії та СНІДу». У лютому 2017 року учні школи брали участь у районному конкурсі малюнків та плакатів «Діти – проти насильства!». 

     Протягом навчального року проводились загальношкільні та класні виховні заходи відповідно до всіх основних орієнтирів виховання.

     Але у виховній роботі необхідно ще більше уваги звертати на урізноманітнення форм проведення виховних заходів (над чим постійно працює колектив школи), щоб спонукати учнів до активної участі у виховному процесі. Це сприятиме розвитку їх творчості, ініціативи, самостійності, організаторських здібностей, стимулюватиме процес самовдосконалення. 

    Необхідно посилити роботу ради профілактики правопорушень та роботу класних керівників з даного питання, адже на внутрішкільному обліку знаходиться два правопорушника. Необхідно проявляти індивідуальний підхід, співпрацю вчителів, органів шкільного самоврядування , класних керівників і батьківської громадськості з правопорушниками та дітьми схильними до них. Продовжити роботу по попередженню дитячої бездоглядності, жорстокого поводження з дітьми,дитячого травматизму; здійснювати просвітницьку роботу в школі з учнями та батьківською громадськістю, роботу з пропаганди здорового способу життя, попередження наркоманії, токсикоманії та СНІДу.

        Але поряд із зазначеними позитивними результатами у виховній роботі закладу, мають місце недоліки, а саме:

- не на достатньому рівні працюють органи  учнівського самоврядування, актив школи потребує постійної допомоги педагога-організатора та класних керівників;

- не проводиться достатня шефська робота учнів 7-9 класів над  учнями 1-4 класів.

- недостатня робота проводиться щодо батьківського всеобучу та залучення батьків до проведення виховних заходів.

Розділ 6.  Матеріально-технічне забезпечення.

Будівля закладу і приміщення відповідають реалізації завдань освітніх програм. У за­кладі створено умови для роботи і навчання, діють 9 навчальних кабінетів, одна майстерня , спортивна зала, актова зала,  спортивний майданчик,стадіон, бібліотека, комп'ютерний клас, їдальня.

Усі навчальні кабінети відповідають  санітарно-гігієнічним нормам та нормам ТБ.

      Нагальні проблеми школи помалу  вирішуються, але їх ще багато, є питання вирішення яких  потребує  великих капіталовкладень, а це капітальний ремонт котла,  реконструкція центральних сходів біля школи (двох корпусів), шкільного подвір’я, заміна старих вікон  на енергозберігаючі в спортивній залі та по всіх приміщеннях школи, продовження оновлення стендів, облаштування  сцени .

Наявні результати та здобутки з управління школою – це не лише моя особиста заслуга, це творча, наполеглива, кропітка праця всього колективу, самовідданість заступників, співпраця батьків та громадськості. За все Вам щира вдячність.

Поряд з управлінськими успіхами є недоліки і проблеми. Робота школи є відкритою для всіх, ми нічого не приховуємо і не замовчуємо, а з метою ліквідації недоліків ведемо відкритий діалог на нарадах, у співбесідах та вживаємо заходи щодо зменшення негативного впливу на навчально-виховний процес. Місія нашої школи відповідальна – ми враховуємо потенційні можливості кожного. І учень із середнім рівнем знань – це особистість, що служитиме Україні так само, як і учень з високими навчальними досягненнями. Головне в нашій роботі – вселяти віру в свої сили кожній дитині без вагань.

Розділ 7.  Мета й завдання  школи  на  новий  навчальний рік

  1. Продовжувати працювати над науковою проблемою школи «Оптимальне поєднання традиційних та інтерактивних технологій навчання, їх вплив на підвищення результативності навчально-виховного процесу».
  2. Удосконалити роботу по профілактиці  та ліквідації правопорушництва серед учнівської молоді.
  3. Активізувати позакласну роботу з предметів, роботу з обдарованими учнями по підготовці їх до участі та результативності участі в Всеукраїнських  учнівських предметних  олімпіадах.
  4. Активізувати роботу  органів учнівського самоврядування, відновити шефську роботу учнів основної школи над учнями початкової школи.
  5. Створити здоров’язбережувальне середовище шляхом упровадження здоров’язбережувальних технологій навчання й виховання.
  6. Формувати стійкі моральні переконання учнів, задоволення потреб і запитів кожного учасника навчально-виховного процесу.
  7. Оволодіння учнями основами наук і підготовка їх до життя у сучасних умовах ринкових відносин, євроінтеграції.
  8. Формувати  творчу  компетентну  особистість здатну критично мислити.
  9.  Поповнення та оновлення матеріально-технічної бази школи.
  10. Продовжити заміну вікон на енергозберігаючі в приміщенні школи.