Аналіз виховної роботи

"Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього.

Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани."

М. Рильський

На виконання Методичних рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році (лист Інституту модернізації змісту освіти від 05.08.2017 ), Державної Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту 31.10.2011 №1243, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах , у школі сплановано систему заходів різного спрямування із забезпечення виконання завдань, які є метою сучасного освітнього процесу: формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особисті, готової протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе та оточуючий світ. У2017-2018 н.р. колектив Сердюківської загальноосвітньої школи І-ІІ ст.. працював над таким питанням «Організація успішного навчання і виховання духовно і фізично здорового покоління шляхом творчої навчально-пізнавальної діяльності без перевантажень». Виходячи з цього, кожен класний колектив працював над своїми виховними проблемними питаннями. У школі створена виховна система «Школа – Родина», адже cімя – це первинний осередок народу, держави, і родинна педагогіка має величезні можливості для сприяння формування в дітей загальнолюдських моральних цінностей.

Виховна робота у 2017-2018 н.р. будувалася відповідно до таких основних завдань:

1-4 кл.:

*прищеплювати патріотичні почуття, повага до історичних традицій свого народу;

*формування культури поведінки, відповідальності за свої вчинки;

*вміння критично відноситись до себе;

*формування загальнолюдських цінностей.

5-9 кл.:

*формування патріотизму, навичок самовиховання;

*вміння володіти собою у складних життєвих ситуаціях, дотримуватися самодисципліни;

*уміння спілкуватися з однолітками у різновікових колективах.

Найбільшу увагу в своїй роботі протягом педагогічний колектив школи приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосер­дя, доброти, людяності, толерантності, порядності; потреби в емоційному та ду­ховному контактах з людьми, потреби у самоповазі, співчутті і співпереживанні людям, ба­жання допомогти, гуманної поведінки, а також патріотизму, національної самосвідомості, відданості Батьківщині, прагненню служити її інтересам, тому що робота з формування у дітей та молоді моральних та громадянських якостей, розуміння приналежності до українського народу є одним із найважливіших завдань педагогів. Виховна робота колективу протягом року серед учнів 1-9-х класів будувалася за місячниками згідно Основних орієнтирів виховання та формування ціннісного ставлення до суспільства і держави, культури та мистецтва, природи, праці, сім’ї, родини та людей, до себе. Основна увага педагогів школи протягом проведених місячників («Здорова людина – здорове суспільство» (у вересні), «Ми діти твої, Україно» (у жовтні), «Моральність – основа моїх знань» (у листопаді), «Любове моя – Україно!» (у грудні) була приділена вихованню у школярів ціннісного ставлення до суспільства та держави, сім’ї, родини, людей, національно-патріотичному та моральному вихованню, формуванню в учнів патріотизму та національної самосвідомості, військово-патріотичному та громадянському вихованню, формуванню гуманістичних цінностей.

Однією з ефективних форм національно – патріотичного виховання в школі є позакласна робота, що включає пошукову роботу, волонтерський рух , відзначення пам’ятних дат з історії української державності. До Дня вигнання з України нацистських загарбників, Дня козацької слави, Дня Перемоги проводяться тижні патріотичної роботи, які передбачають проведення уроків Мужності, лінійки Слави, вечори пам’яті. Традиційними лінійками Слави, покладанням квітів до братської могили відзначаються День партизанської слави та у січні - день визволення Сердюківки від нацистських окупантів.

Завжди урочисто, святково проходить тиждень козацької слави. Козацька естафета, козацькі забави, вікторини, змагання, конкурси, покликані сприяти вивченню молоддю історії українського козацтва, воєнного мистецтва козаків.

Лінійки Пам’яті до дня загибелі українських студентів під Крутами та дня виведення військ з Афганістану завжди супроводжуються піснями, що були популярні серед молоді тих часів.

День Збройних Сил України, День Захисника України - це зустрічі з військовими - односельчанами, уроки Мужності, парад класів з патріотичними піснями, випуск шкільної газети, конкурс вітальних листівок тощо.

Найурочистішим святом в школі і селі є День Перемоги над нацизмом у Європі. Окрім волонтерської роботи, проводиться робота по впорядкуванню братської могили, учні готують ветеранам вітальні листівки, проводять виставки малюнків на воєнну тематику, запрошують ветеранів на уроки Мужності.

9 травня біля могили воїнам, що загинули визволяючи наше село, старшокласники виставляють почесну варту, плетуть урочисту гірлянду, яку потім покладають до братської могили. Для ветеранів проходить святковий концерт.

Одним з напрямів патріотичного виховання учнів є виховання на героїчних вчинках воїнів – визволителів під час Великої Вітчизняної війни. З метою формування високих духовно – моральних принципів і громадянської відповідальності, відданості своїй Вітчизні, патріотичних якостей молоді систематично проводиться цілеспрямована робота з ветеранами та учасниками війни, а тепер – з учасниками АТО. Учні школи переймаються долею бійців, котрі воюють в зоні АТО. Для підтримки воїнів в АТО, школярі взяли участь в акції «Ми разом», передали продукти харчування та кошти, зібрані разом з учителями та батьками. Майже кожен учень школи надіслав свою підтримку пораненим бійцям у листах та малюнках . Із метою утвердження патріотизму, моральності та загальнолюдських життєвих принципів у дитячому середовищі у закладі було проведено заходи згідно плану відзначення 74-ї річниці вигнання з території України нацистських окупантів, проведено лінійку - реквієм на тему «Ти кажеш – не було Голодомору».

До Міжнародного дня миру учнівське самоврядування організувало флешмоб «За мир між народами», інформаційну лінійку проведено до річниці революції гідності, вшановано подвиг Небесної сотні. Ефективним осередком виховання патріотичних почуттів у молоді є куточок «Герої не вмирають…».

Протягом останніх років у школі створені умови, які сприяють успішній діяльності вихованців, їх морального ставлення як громадянина своєї держави, формування потреб у здоровому способі життя, злагоджено діяв учком, трудові десанти, волонтерські загони «Милосердя».

Досить тісно налагоджена робота з батьками. На протязі року кожен класний колектив продемонстрував відкритий виховний захід, де батьки були не тільки глядачами, а й активними учасниками.

Недоліком виховної роботи школи є не висвітлення її в засобах масової інформації самими вчителями та учнями.

З метою усунення цих недоліків в 2018-2019 н.р. необхідно в структурі учнівського самоврядування створити прес-центр для висвітлення роботи школи в районній пресі.

В цілому мета і завдання ,поставлені в 2017-2018 навчальному році, виконані. Робота Кабінету Міністрів школи на загальношкільній конференції було оцінено на «добре».

Але були і недоліки, серед них:

- недостатньо активно працювали в КМШ деякі міністерства : міністерство інформації та спорту.

Вважаю, що адміністрація школи, класні керівники, вчителі-предметники повинні тісніше співпрацювати з КМШ, взаємодіяти з ним, підтримувати його начинання.

- відсутність матеріального забезпечення.

Прем’р-міністр зверталася з листами- проханнями до потенційних спонсорів, але відгукнувся лише Лозовий М.В. надавши матеріальну допомогу у вигляді паперу, фарб, файлів та інших канцелярських засобів. Все інше купувала за власний кошт педагог- організатор.

_ Як КМШ, так і педагогічному колективу потрібно більш активно залучати учнів школи до творчих справ, участі у районних конкурсах.

На наступний навчальний рік вважаю рахувати пріоритетним в роботі учнівського самоврядування:

-національно-патріотичне, військово-патріотичне, морально-правове виховання;

- сприяти створенню умов для активної соціальної дії, розвитку життєвої компетенції та відповідальності;

- обновляти і розвивати єдину систему класного учнівського самоврядування.

- активізувати співпрацю органів учнівського врядування із засобами масової інформації для підтримки та розвитку шкільних ЗМІ;

- надавати методичну та організаційну підтримку для реалізації соціально-важливих проектів, а саме ефективних заходів запобігання злочинності, профілактики правопорушень та негативних проявів в молодіжному середовищі;

- розпочати роботу над навчанням шкільного активу;

- громадському інспектору з охорони дитинства проводити зустрічі з учнями з метою виявлення їхніх проблем;

- посилити зв’язки з громадськими та шкільними організаціями.

У 2018-2019 н.р. колектив школи визначає перед собою такі пріоритетні напрямки виховної роботи:

*продовжувати удосконалювати систему виховної роботи «Школи-Родини»;

*створити систему підходу до управління виховним процесом, постійне оновлення його змісту, якісна реалізація Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді;

*продовжувати роботу класних колективів над Програмою класу;

*досягнення ефективності роботи школи по координації діагностично-просвітницької роботи школи і сім’ї, громадськості, правоохоронних органів, медичних працівників.

  • історичною пам'яттю, мовою, культурою, почуттям любові до Батьківщини, конкретними справами ми можемо зміцнити і зберегти нашу державу                            Завдання виховної роботи на

2018-2019 навчальний рік:

* продовжувати щопонеділка розпочинати заняття у школі з підняття Державного Прапора України та виконання Державного Гімну України;

*розробити та впроваджувати ефективні моделі національно-патріотичного виховання сучасної молоді,

*вивчення та реалізація Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді;

* формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави, рідної землі, родини,гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;

*формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського та конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави,

*працювати над програмами виховання учнів школи;

*формувати громадянську відповідальність;

*повагу до Конституції України, законів української держави, її символів;

*прищеплювати і розвивати моральні почуття, міцні переконання і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими в суспільстві;

*формувати здоровий спосіб життя, фізичну досконалість, шанобливе ставлення до культури, традицій, звичаїв;

*забезпечення визнання суспільством особистості дитини абсолютною цінністю;

*працювати над програмами виховання учнів школи;

*забезпечення реалізації нових підходів до організації виховного процесу;

*організація діяльності колективу, робота з органами самоврядування та посилити роботу волонтерських загонів;;

*визначення та проведення моніторингу рівня вихованості дітей;

*активніше залучати батьків учнів до співпраці у напрямку виховання почуття патріотизму, поваги до духовних громадянських цінностей, державних символів..

утвердження в свідомості й почуттях особистості патріотичних

цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

 виховувати поваги до Конституції України, Законів України, державної

символіки;

 утвердження гуманістичної моральності як базової основи

громадянського суспільства;

 культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережливого ставлення до

природи;

 формування толерантного ставлення до інших народів, культур і

традицій;

 усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами

людини та її патріотичною відповідальністю.

Дата

Основні орієнтири виховання

Заходи

Відповідальні

05.11

 

130 років з дня народження О.Неприцького-Грановського, зоолога,ентомолога

кл.кер.

 

06.11

 

Трудовий десант «Чисте шкільне подвір’я»

Кл.кер

08.11

 

Шкільний етап конкурсу «Світ моїх прав». Виставка дитячих малюнків "Світ права очима дітей",

кл.кер.

 

09.11

ціннісне ставлення до мистецтва

До Дня української писемності та мови. Шкільний конкурс знавців рідної мови імені П. Яцика. «Мужай, прекрасна наша мово»

Вч. укр.мови Ляшенко Н..Т.

12-18.11

національно-патріотичне виховання

Тиждень безпеки дорожнього руху (за окремим планом)

класні керівники.

 

15.11

 

Хвилинки інформування 140 років з дня народження Д.Антоновича, історика…

кл.кер.

15.11

ціннісне ставлення до себе

Святкове дійство до Всесвітнього дня дитини

Кл. кер.,

16.11.

національно-патріотичне виховання

Зустріч з учасниками ООС та їх родинами

Кл.керівники

16-23.11

ціннісне ставлення до суспільства,

Тиждень памяті. Тематична лінійка пам’яті «На колінах стою перед вами – сповідаю жалобу свою».

Вчитель історії, класні керівники

16.11

 

Заходи до Міжнародного дня толерантності

(за окремим планом)

 

кл.кер.

 

19.11

ціннісне ставлення до людей

Тиждень патріотичного виховання (за окремим планом)Година класного керівника

Урок-мужності "Ви - у нашому серці" (воїни ООС)

кл.кер.

21.11

 

ЄДПП. Наркоманія . Конкурс малюнків «Наркоманії - ні!»

кл.кер.,

21.11

ціннісне ставлення до суспільства

Заходи до дня гідності і свободи (за окремим планом)

Вч.історії

21.11

військово-патріотичне виховання

Правовий тест-гра" Що Ви знаєте про свої права?. Конвенція ООН «Про права дитини»

Класні керівники

 

 

21.11

Національно-патріотичне вих.

Мітинги-реквієми, присвячені пам'яті Героїв Небесної Сотні.

Малько Н..П.

23.11

 

 День пам'яті жертв Голодомору